[rank_math_breadcrumb]

افتتاحیه دوره تربیت پژوهشیار با رویکرد موضوع شناسی

آئین افتتاحیه دوره تربیت پژوهشیار با رویکرد موضوع شناسی در روز شنبه 18 دیماه 1400 باحضور دانش‌پژوهان منتخب برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح زاده رئیس هیئت امنای مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی گفتند: به نظر برخی فقها و مراجع، ۵۰ درصد پاسخگویی به مسائل فقهی به موضوع‌شناسی برمی‌گردد.

ایشان با اشاره به اینکه  شاید موضوعات فقهی از عصر معصومین تا ۱۰۰ سال اخیر چندان دچار تغییر نشده باشند؛ افزوند: اما در ۱۰۰ سال گذشته موضوعات مستحدثه بسیاری در فقه مطرح شده است که نیاز به شناخت دارند.

ایشان در ادامه گفتند: شناخت موضوعات فقهی  از اهمیت بالایی در استنباط احکام برخوردار است.

رئیس هیئت امنای مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی افزودند: مراکز مختلفی اعم از رادیولوژی، سونوگرافی ، ام آر آی و … طبیب را برای شناخت بیماری یاری می‌دهند؛ در موضوعات فقهی هم چنین مراکزی لازم است تا موارد را موضوع شناسی نموده و دستیار فقها و مراجع باشد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین بیات، مدیر مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفتند: جایگاه حقیقی مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی نقطه تلاقی دین و علم است و یکی از گلوگاه‌های مهم جهت تعامل حوزه و دانشگاه است.

ایشان هدف نهایی برگزاری این دوره را به‌کارگیری افراد برتر و توانمند به عنوان نیروهای عملیاتی مؤسسه موضوع شناسی عنوان نمودند.

مدیر مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی افزودند: مواردی از قبیل راه اندازی پروژه‌های متوقف شدۀ مؤسسه، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، بررسی پژوهش‌های انجام شده، اصلاح و تقویت پژوهش‌های قبلی، تدوین و تکمیل مقالات علمی پژوهشی، استخراج مقاله از پژوهش‌های گوناگون و فعالیت‌های مربوط به آماده سازی آثار برای عرضه و چاپ از جمله محورهای همکاری دانش آموختگان دوره تربیت پژوهش یار با رویکرد موضوع شناسی است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها