[rank_math_breadcrumb]

افتتاح غرفه فقه پزشکی در موزه دین و دنیا

افتتاح غرفه فقه پزشکی در موزه دین و دنیا با حضور دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم

با توجه به اهمیت و گستردگی موضوعات مربوط به حوزه بهداشت، سلامت و تغذیه و همچنین طبق تفاهم نامه ای که وزارت بهداشت و درمان با حوزه علمیه قم منعقد شد. که کار موضوع شناسی در امور اموزش و پژوهش برعهده مؤسسه قرار گرفت.
و همچنین برای پیگیری مصوبات جلسات قبل و تاسیس غرفه مربوط به بهداشت و سلامت این جلسه در روز چهارشنبه 27 مهر ماه با حضور دکتر مهدی مصری؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر شمس؛ معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه حضرت بقیة الله عج تهران، دکتر مشکوری؛ مدیر گروه اخلاق پزشکی  دانشگاه طب و دین دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر شجاعی؛ معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم و دکتر لطف آبادی؛ مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی قم و دکتر موسوی برگزار گردید.

در این جلسه ابتدا دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و هئیت همراه از موزه دین و دنیا دیدن کردند و در ضمن بازدید از موزه حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده مدیر موزه دین و دنیا توضیحاتی از فلسفه و ضرورت تاسیس موزه و غرفه های ایجاده شده ارائه نمودند.

در ادامه با شروع جلسه ابتدا حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده مدیر موزه دین و دنیا و رئیس هیئت امنای مؤسسه موضوع شناسی ضمن خوش آمدگویی به ضرورت مباحث فقهی در حوزه پزشکی پرداختند و به اهمیت این تعامل اشاره کردند و فرمودند یکی از نشانه های وحدت حوزه و دانشگاه ورود در مباحث علمی و همکاری های لازم در این زمینه است.

و سپس حجت الاسلام والمسلمین بیات مدیر مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی  تاکید کردند که مؤسسه موضوع شناسی آمادگی کامل را در بحث آموزش و پژوهش با وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی را دارد که این تعامل به نحو احسنت صورت پذیرد و گروه فقه پزشکی مؤسسه این توانایی را دارد که پژوهش های مربوط به موضوع شناسی در حوزه بهداشت، درمان، سلامت، تغذیه و … با همکاری وزارت بهداشت انجام دهد.

در پایان دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر فرصت پیش آمده فرمودند می توان در این زمینه کارهای اساسی در حوزه فقه پزشکی و سلامت انجام داد و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی آمادگی کامل را دارد همکاری های لازم را در این امر برعهده بگیرد. 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها