[rank_math_breadcrumb]

بازدید رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس از موزه دین و دنیا

بازدید رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس از موزه دین و دنیا

در روز شنبه 7 آبان دکتر عطاء الله رفیعی آتانی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس از موزه دین و دنیا واقع در مسجد مقدس جمکران دیدن کردند.

در ادامه ایشان نشستی با مدیر موزه دین و دنیا و مدیر مؤسسه موضوع شناسی و هیأت همراه برگزار کردند.

در این نشست ابتدا حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده رئیس هیأت امنای مؤسسه موضوع شناسی و مدیر موزه دین و دنیا گزارش اجمالی از فعالیت های مؤسسه موضوع شناسی ارائه کردند.
ایشان فرمودند مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی در چهار بخش پژوهش، آموزش، ترویج و نظارت که طبق طرحی که خدمت مقام معظم رهبری ارسال شد و تایید فرمودند در حال خدمت می باشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین بیات مدیر مؤسسه موضوع شناسی مأموریت پژوهشی مؤسسه را مهمترین بخش دانستند که می تواند با مرکز تحقیقات اسلامی مجلس ارتباط تنگاتنگی داشته باشد.

ایشان تفاوت کار پژوهشی و تفاهم نامه‌هایی که با مؤسسات و نهادهای دیگر منعقد می شود را با مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در این بیان کردند که اگر بتوان موضوعات مختلفی که برای تقویم و دغدغه‌های مجلس است و ابعاد فقهی دارد، با وجود این موضوعات جدیدی که نیاز به قانون گذاری است این موضوعات به نوعی برنامه ریزی شود که با شناخت اولویت‌های مجلس و در دستور کار قرار دادن با اولویت این موضوعات قبل از طرح و بررسی در صحن عمومی مجلس و تبدیل شدن به قانون و رفتن به شورای نگهبان، با تعامل و همکاری بیشتر در مؤسسه موضوع شناسی به آن پرداخته بشود می تواند اثر بخش تر و مفیدتر باشد.

 در ادامه آقای رفیعی آتانی با تأکید بر ضرورت و اهمیت موضوع شناسی و تأثیر آن در قانونگذاری مجلس شورای اسلامی مبتنی بر فقه به روند قانونگذاری در مجلس و برخی از آسیبها در عرصه مبتنی بودن قوانین بر فقه اشاره کرد و خواستار تداوم جلسات مشترک برای تعامل بیشتر شد.

در پایان مدیر مؤسسه با اعلام آمادگی مؤسسه موضوع شناسی برای تعامل بیشتر خواستار تشکیل کارگروه برای تداوم همکاری ها و پیگیری کارهای مشترک شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها