[rank_math_breadcrumb]

برگزاری جلسه شورای هم اندیشی مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی با حضور آیت الله اراکی

جلسه شورای هم اندیشی موسسه موضوع شناسی در تاریخ ۱۹ مهر ۱۴۰۰ با حضور حجج اسلام آقایان فلاح‌زاده، کلباسی، علایی نژاد، شاکری، ارجمند، هاشمی و آقای دکتر بردبار در منزل آیت الله شیخ محسن اراکی دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه، آقای فلاح زاده ضمن تشکر از اهتمامی که آیت الله اراکی به موضوعات پژوهشی موسسه تاکنون داشتند و حتی در درس خارج به آن پرداختند، درخصوص موضوع شناسی مسافت شرعی و تحقیق میدانی کوه «عیر» و «وعیر» در مدینه و مسیرة یوم توضیح دادند و سپس آقای علایی نژاد به بیان پژوهشی که در خصوص موی اسب برزاون و اندازه گیری جو از کشورها و شهرهای مختلف انجام شده پرداختند.

سپس آیت الله اراکی ضمن با اهمیت دانستن کار موسسه و همچنین دقیق، علمی، متقن و قابل اعتماد خواندن آن و اینکه کارشناسی فقهی مناسب انجام می‌شود اظهار داشتند بسیاری از اختلافات بین فقها را می‌شود با موضوع شناسی به نظر واحدی منتهی نمود. سپس ایشان به اختلاف فتوا درخصوص اتحاد افق پرداختند و اظهار داشتند: معنا ندارد که در یک سال دو یا سه شب قدر همچنین دو یا سه عید فطر وجود داشته باشد! ما در مرکزی که در لندن بودیم، چندین روز عید فطر می­گرفتند! شب قدر و عید فطر یکی است و برای همه یکی است.

در پایان جلسه، نماز جماعت به امامت معظم‌له برگزار گردید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها