[rank_math_breadcrumb]

بازدید استاندار قم از مرکز موضوع شناسی احکام فقهی

به گزارش روابط عمومی مرکز موضوع شناسی احکام فقهی، حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش استاندار قم در بازدید از مرکز با بیان اینکه فعالیت های مرکز موضوع شناسی بسیار با ارزش و تاثیرگذار خواهد بود، اظهار داشت: امروز مردم تشنه مباحث علمی و معرفتی هستند و این مرکز می تواند گام های موثری در این زمینه بردارد و مساعدت و موافقتی که مقام معظم رهبری بر تاسیس این مرکز داشتند گواه اهمیت فعالیت های این مرکز است.

وی با اشاره به شکل گیری موزه فقه و زندگی در این مرکز، گفت: خلا این موزه در جهان اسلام و کشور احساس می شود و مرکز موضوع شناسی احکام فقهی به خوبی این کمبود را احساس کرده است و تاسیس این موزه می تواند در جهان اسلام تاثیرگذاری بسیار زیادی داشته باشد.

استاندار قم ضمن تقدیر از زحمات حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده مدیر مرکز موضوع شناسی احکام فقهی، تصریح کرد: امروز وظیفه همه ما مسئولان قم است که در رشد و توسعه فعالیت های این مرکز که مورد تایید مقام معظم رهبری است تلاش کنیم و همکاری لازم را با آقای فلاح زاده داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده در ابتدای این بازدید با بیان اینکه سال ها بود که در جمع دوستان محقق احساس نیاز می شد که مرکزی یا مراکزی و یا افرادی به عنوان دستیاران فقها و مراجع تقلید موضوعات فقهی را بررسی و نتیجه را به فقها اطلاع دهند، اظهار داشت: در این راستا پیشنهاد تاسیس این مرکز به مقام معظم رهبری ارائه شد و ایشان با تاسیس این مرکز موافقت کردند.

رئیس مرکز موضوع شناسی احکام فقهی با بیان اینکه این مرکز در سه بخش آموزش، پژوهش و نمایشگاه فعالیت می کند، بیان داشت: در بخش پژوهشی نیز هشت گروه در مرکز فعالیت می کنند که توانسته اند پژوهش های خوبی در زمینه های مختلف انجام دهند.

لازم به ذکر است آقایان دلبری شهردار کلانشهر قم، دلاوری معاون عمرانی استاندار قم، بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم، بهشتی مدیرکل مسکن و شهرسازی استان قم، رضایی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش را در این دیدار همراهی می کردند.

در پایان استاندار قم به همراه چند تن از مدیران استانی از موزه فقه و زندگی مرکز موضوع شناسی احکام فقهی بازدید کردند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها