[rank_math_breadcrumb]

بازدید مدیرعامل خبرگزاری رسا وهیأت همراه از مرکز موضوع شناسی احکام فقهی

به گزارش روابط عمومی مرکز موضوع شناسی احکام فقهی حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده در دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا با بیان اینکه هیچ حکمی بدون موضوع نیست و آنچه که روز به روز تغییر می کند، موضوعات است و حکم فقهی هیچگاه تغییر نمی کند، اظهار داشت: کار موضوع شناسی اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند به مراجع تقلید در صدور فتوای دقیق کمک بسیار زیادی داشته باشد.

وی با بیان اینکه طرح تاسیس مرکز موضوع شناسی احکام فقهی با مراجع تقلید در میان گذاشته شد و تمامی آنها با تاسیس این مرکز موافقت کردند و حتی رهبر معظم انقلاب نیز شخصا طرح این مرکز را مطالعه و در چند بخش رهنمودهایی را ارائه کردند، تصریح کرد: مرکز موضوع شناسی احکام فقهی در سه بخش آموزش، پژوهش و نمایشگاه فعالیت خود را آغاز کرده است، در بخش پژوهش هشت گروه پژوهشی در مرکز فعالیت می کنند که تاکنون فعالیت های خوب و تاثیرگزاری را انجام داده اند.

رئیس مرکز موضوع شناسی احکام فقهی ادامه داد: در بخش آموزش خلأ وجود سرفصل هایی با مضمون موضوع شناسی در حوزه احساس می شد که این مرکز با برگزاری دوره های مختلفی سعی به برطرف کردن این خلأ دارد و در این بین از اساتید بزرگی همچون آیت الله مومن، استاد عابدی و استاد ظهیری بهره برده است.

وی افزود: در بخش نمایشگاه که خود از بخش های متفاوتی تشکیل شده است سعی شده است تا با ارائه مطالب آموزنده مخاطبان را با تاریخ و احکام فقهی مسائلی که در زندگی روزمره آنها وجود دارد درگیر سازد، به عنوان نمونه در بخشی از این نمایشگاه ها احکام فقهی پرندگان ثبت و ضبط گردیده است.

در ادامه این دیدار نیز حجت الاسلام والمسلمین محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا گزارشی از فعالیت های انجام شده در این خبرگزاری ارائه کرد و تقاضای همکاری بیشتر این خبرگزاری و مرکز موضوع شناسی احکام فقهی را داشت.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها