[rank_math_breadcrumb]

برگزاری نشست مشترک با موضوع “هم‌اندیشی درباره تغییر جنسیت و بررسی مؤلفه‌های آن” فی مابین مؤسسه موضوع شناسی و پژوهشگاه قوه قضائیه

برگزاری نشست مشترک با موضوع "هم‌اندیشی درباره تغییر جنسیت و بررسی مؤلفه‌های آن " فی مابین مؤسسه موضوع شناسی و پژوهشگاه قوه قضائیه

به گزارش روابط عمومی موسسه موضوع شناسی احکام فقهی، نشست مشترک موسسه موضوع شناسی و پژوهشگاه قوه قضاییه در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ برگزار گردید.

در این جلسه که به درخواست پژوهشگاه قوه قضائیه و به منظور هم اندیشی درباره تغییر جنسیت و بررسی مؤلفه های واقعی بودن و نبودن برای صدور حکم از طرف قضات برگزار شد.

ابتدا حجت‌الاسلام بیات مدیر مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی ضمن بیان موضوع و توضیح در ارتباط با پژوهش جنسیت که در موسسه توسط حجت الاسلام رحمتی در حال انجام است از آمادگی کامل برای همکاری با پژوهشگاه قوه قضاییه سخن‌گفتند.

سپس حجت الاسلام هادی معاون توسعه و منابع پژوهشگاه قوه قضاییه نیز به اجمال قانون مرتبط با موضوع تغییر جنسیت در قوانین مصوب و اختلاف نظرات فقها در ارتباط با این مسئله پرداختند.

و در ادامه برخی از دیگر حاضران این جلسه به طرح دیدگاهها و نظرات خود پیرامون این مسئله پرداختند در نهایت مقرر شد، کارگروه مشترک ویژه ای برای بررسی مؤلفه ها و ملاک های جنسیت و راههای تشخیص واقعی و غیر واقعی بودن آن توسط موسسه موضوع شناسی با حضور نمایندگان محترم مراجع معظم تقلید برگزار شود و نظرات فقهی مراجع معظم تقلید پیرامون آن دریافت گردد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها