[rank_math_breadcrumb]

حجت الاسلام والمسلمین حسنی:پژوهش در موضوع شناسی به صدور فتوای دقیق توسط مراجع تقلید کمک می کند

به گزارش روابط عمومی مرکز موضوع شناسی احکام فقهی حجت الاسلام والمسلمین حسنی با بیان اینکه بحث پژوهش مقدمه و زیربنای همه فعالیت های علمی است، اظهار داشت: شالوده همه کارهای علمی پژوهش است و اگر بخواهیم کار اثرگذاری در جامعه انجام دهیم بایستی درباره آن موضوع پژوهش کنیم.

وی با بیان اینکه اگر پژوهش دقیق صورت گیرد تلفات کارها کاهش خواهد یافت، بیان داشت: در مباحث دینی با توجه به اینکه دین برنامه سعادت بشر را ارائه می کند، بحث پژوهش نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

معاون پژوهش مرکز موضوع شناسی احکام فقهی ادامه داد: پژوهش در حوزه دین یکی از مباحثی است که به گفته برخی بزرگان سال ها خلا آن احساس می شد که به لطف خدا در سال های اخیر با راه اندازی مرکز موضوع شناسی احکام فقهی تا حد زیادی نسبت به رفع این خلا اقدام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های موضوع شناسی این است که باعث صدور فتوای دقیق توسط مراجع تقلید و رفع ابهام از مکلف ، می شود، بیان داشت: عمده فعالیت مرکز موضوع شناسی احکام فقهی پژوهشی است و در این راستا هشت گروه پژوهشی از قبیل گروه پزشکی، گروه خوردنی ها و آشامیدنی ها، گروه عبادی ، گروه فرهنگی هنری، گروه بانوان، گروه اقتصاد، گروه سیاسی اجتماعی و گروه فقه و حقوق در مرکز فعالیت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی با بیان اینکه ما در مرکز موضوع شناسی احکام فقهی دو نوع نگاه موضوع شناسی داریم، خاطرنشان کرد: نگاه اول نگاه محض است که این بخش به عهده گروه موسوعات است و نگاه دوم موضوع شناسی مضاف است که به عهده گروه ها است.

وی با بیان اینکه معاونت پژوهش مرکز موضوع شناسی احکام فقهی ارتباط خوب و مستمری با پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی دارد، اظهار داشت: مرکز موضوع شناسی با توجه به ماهیتی که دارد توانسته ارتباط تنگاتنگی با مراکز علمی کشور از قبیل سازمان محیط زیست در بحث پرندگان، دانشگاه علوم پزشکی در بحث باروری و دیگر مراکز علمی برقرار کرده است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها