[rank_math_breadcrumb]

دیدار مدیر مرکز موضوع شناسی احکام فقهی با مدیران دانشگاه ادیان

به گزارش روابط عمومی مرکز موضوع شناسی احکام فقهی،حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده در دیدار با جمعی از مدیران دانشگاه ادیان در دانشگاه ادیان و مذاهب، با اشاره به اهمیت پژوهش، اظهار داشت: متاسفانه خلا بسیار زیادی در زمینه پژوهش با موضوعاتی که با زندگی روزمره مردم ارتباط دارند دیده می شود که مرکز موضوع شناسی احکام فقهی در تلاش است تا بخش عمده ای از این خلا ها را برطرف کند.

وی با بیان اینکه ما از داشتن موزه معارف دینی محروم هستیم، بیان داشت: متاسفانه دشمنان اسلام بسیاری از منابع و ذخائر اسلامی ما را به غارت برده و از آنها استفاده می کنند و این به علت غفلت ما در این موضوعات بوده است.

رئیس مرکز موضوع شناسی احکام فقهی با اشاره به فعالیت های مرکز، تصریح کرد: مرکز در زمان اندکی که از تاسیسش می گذرد توانسته است فعالیت های بسیار خوبی انجام دهد که نمونه آن تعیین حد ترخص در جاده های کشور است که توانسته بسیاری از مشکلات مردم را برطرف سازد.

وی با بیان اینکه مرکز موضوع شناسی احکام فقهی با بیش از 10 مرکز پژوهشی همکاری می کند، افزود: موضوعات بسیار زیادی وجود دارد که با مردم ارتباط دارد و ما از آنها غافل بودیم که مهمترین آنها می توان به نداشتن اطلس بلاد اسلامی و اطلس موقوفات کشور اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده با بیان اینکه مرکز موضوع شناسی احکام فقهی در سه بخش پژوهشی، آموزشی و موزه فعالیت می کند، تصریح کرد: در بخش پژوهشی مرکز هشت گروه علمی فعالیت می کنند که آمادگی را دارند تا موضوعاتی که مورد نیاز مردم است را به عنوان سرفصل پایان نامه به پژوهشگران ارائه و از آنها حمایت کند.

در ادامه این دیدار دکتر فرمانیان و دکتر رجبی گزارشی از فعالیت های دانشگاه ادیان ارائه کردند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین بابائیان و حجت الاسلام والمسلمین حسنی، قائم مقام و معاون پژوهشی مرکز موضوع شناسی احکام فقهی، حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده را در این دیدار همراهی می کردند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها