[rank_math_breadcrumb]

همکاری در برگزاری نشست علمی

قم، مجتمع امین (وابسته به جامعة المصطفی ص)، دوشنبه 95/9/29: معاونت آموزش موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی با مشارکت دو نهاد دیگر حوزوی یکی از پُرمسئله‌ترین محورهای فقهی را مورد بحث گذاردند.

مدرسه عالی فقه تخصصی (وابسته به جامعة المصطفی ص) و انجمن فقه و اصول حوزه با همکاری موسسه موضوع‌شناسی با برگزاری نشست علمی «حجیت عرف در شبهات موضوعیه» تلاش کردند این مطلب را که «آیا در شناسایی و تطبیق مصادیق یک مفهوم فقهی می‌توان از عرف کمک گرفت یا خیر» را از جهات مختلف مورد کنکاش قرار داده و ابهامات آن را روشن نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس ظهیری در این نشست خلاصه‌ای از مفاد درسی خود در این زمینه را عرضه نمود و سپس حجج اسلام استاد هاشم نیازی و استاد جعفر نجفی بستانی نقدهای خود به آن را بیان داشتند.

در این نشست که با حضور جمعی از طلاب و فضلای علاقه‌مند و نیز اساتید و مسئولان نهادهای فوق‌الذکر برگزار شد، استاد ظهیری توانست با شرح و بسط فروع مختلف قضیه و ذکر نمونه‌ها و مثال‌هایی، مرجعیت عرف را در تطبیق مفاهیم بر مصادیق فقهی، به‌عنوان یک راهبرد در میان فقهاء شیعه معرفی نماید. مطلب یادشده یکی از سرفصل‌هایی است که در مباحث آموزشی موسسه موضوع‌شناسی مطرح گردیده است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها