[rank_math_breadcrumb]

آیت‌الله حسینی بوشهری:رابطه‌ای ناگسستنی میان احکام فقهی و رؤیت هلال وجود دارد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان این‌که بخش عمده‌ای از تکالیف شرعی به اوقات بازگشت دارد، گفت: رابطه تنگاتنگی میان فقه و احکام فقهی و رؤیت هلال وجود دارد که این خود بیانگر اهمیت برگزاری همایش‌های رؤیت هلال از سوی علما و مراجع تقلید است. به گزارش روابط عمومی مرکز موضوع شناسی احکام فقهی، آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور پیش از ظهر امروز در ششمین همایش رؤیت هلال و تقویم و نشست مقدماتی همایش بین المللی فقهی نجومی رؤیت هلال که با ریاست دکتر ولایتی در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد، اظهار داشت: همایش‌های نجومی رؤیت هلال در هر مرحله که برگزار می‌شود، مقالات بسیار ارزشمندی در مباحث فقه و نجوم را عرضه می‌کند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به رابطه میان احکام فقهی و رؤیت هلال، ابراز کرد: بخش عمده‌ای از تکالیف شرعی به اوقات بازگشت دارد.
وی ادامه داد: رابطه تنگاتنگی میان فقه و احکام فقهی و رؤیت هلال وجود دارد که این خود بیانگر اهمیت برگزاری همایش‌های رؤیت هلال از سوی علما و مراجع تقلید است.
آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: اگر روزی عنوان حرمت یا کراهت برای روزه گرفتن داشته باشد، باید روز مربوطه شناسایی شود تا مبادا در چنین روزی، روزه حرام گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: شناخت اوقات مخصوصه نمازهای پنج گانه و نمازهای مستحب به ویژه نماز شب و نماز لیالی قدر رابطه‌ای ناگسستنی با شناسایی اوقات از طریق رؤیت هلال دارد.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور تأکید کرد: زمان انجام حج، شناخت ماه‌های حرام، تعیین وقت‌های روزه‌های واجب، مکروه و مستحب و اوقات نمازهای واجب و مستحب همگی نشانی بر اهمیت بر برگزاری همایش‌های رؤیت هلال است .
وی گفت: در روایات اهل‌بیت معصومین(ع) صدقات مستحبی در ایام لیالی خاص سفارش شده که این نیز خود نشانی بر اهمیت رؤیت هلال است.
آیت‌الله حسینی بوشهری تأکید کرد: زیارت ائمه معصومین(ع) در روزهای مخصوص زیارت از جمله دیگر اهمیت‌های شناخت و رؤیت هلال ماه است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها