[rank_math_breadcrumb]

برگزاری ششمین همایش رؤیت هلال و تقویم و نشست مقدماتی همایش بین المللی فقهی نجومی رؤیت هلال

دبیر اجرایی همایش رویت هلال و تقویم در حاشیه مراسم اختتامیه این همایش عنوان کرد: با برگزاری این همایش به دنبال تحقق و ایجاد وحدت رویه در رویت هلال میان کارشناسان نجوم و عالمان دینی هستیم.

حجت الاسلام محمد کیانی با اشاره به جایگاه و اهمیت رویت هلال در انجام فرایض دینی، تصریح کرد: موضوع رویت هلال و تقویم از مسائل تقریبی میان مسلمانان بوده و امیدواریم با توجه به ضرورت وحدت در جهان اسلام، اتفاق نظر در این رابطه میان علمای مسلمان بوجود بیاید.

پخش پیام تصویری آیت الله سبحانی و سخنرانی علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس همایش رویت هلال و تقویم از دیگر برنامه های مراسم اختتامیه این همایش بود.

در ادامه این مراسم نیز کرسی نظریه پردازی با موضوع وحدت رویه در تقویم اسلامی و رویت هلال با سخنرانی حجت الاسلام موسوی شاهرودی برگزار شد و در پایان نیز سید محمد فائز میرسلیمی و حجت الاسلام سیدرضا قلمکاریان مقالات خود با عناوین اثر پدیده زمین تاب بر رویت پذیری هلال های باریک و جایگاه نجوم در معیار فقها برای آغاز ماههای قمری را ارایه کردند.

در پایان مراسم اختتامیه همایش رویت هلال و تقویم صاحبان مقالات برگزیده با اهدای لوح تقدیر و جوایزی مورد تجلیل قرار گرفتند.

ششمین همایش رویت هلال و تقویم با همکاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، موسسه موضوع شناسی احکام فقهی، ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری، سازمان جغرافیایی و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها