[rank_math_breadcrumb]

برگزاری نشست استهلال ماه شوال1445 در مرکز موضوع شناسی احکام فقهی

برگزاری نشست استهلال ماه شوال1445 در مرکز موضوع شناسی احکام فقهی

نشست استهلال ماه شوال 1445 به همت مرکز موضوع شناسی احکام روز سه شنبه 21 فروردین 1403 با حضور نمایندگان بیوت مراجع معظم تقلید  و با مشارکت ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین علایی‌نژاد مدیر گروه عبادی مرکز موضوع شناسی گزارشی از برگزاری “دوره مهارت افزایی موضوع شناسی رؤیت هلال” در مرکز موضوع شناسی در سال 1402ارائه کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده، در این رابطه گفت: آخرین وقایع در خصوص استهلال ماه شوال و اطلاعات گروه‌های رصدی سراسر کشور در این جلسه مطرح و  به دفاتر مراجع معظم تقلید اعلام می گردد.

سپس حجت الاسلام و المسلمین موحد نژاد عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری نیز به اهمیت این جلسه و نقش آن در وحدت رویه نسبت به استهلال و اعلام اول ماه اشاره کرد.

مؤسس مرکز موضوع شناسی افزود:  این جلسه چند سال است که به صورت متوالی برگزار می گردد و طی سالیان اخیر بازتاب خوبی داشته است.

رئیس مرکز موضوع شناسی احکام نیز در این نشست با اشاره به اینکه اختلافات نظر برای رؤیت ماه و اعلام عید فطر صورت مناسبی ندارد، گفت: برگزاری این جلسه و دعوت از نمایندگان مراجع عظام تقلید به این منظور بوده که در حد امکان این اختلافات نظر برطرف شود.

حجت الاسلام و المسلمین بیات افزود: در پایان این جلسه نیز به صورت مبنایی تفاهمی نسبت به رؤیت ماه صورت می‌گیرد و گزارش آن برای مقام معظم رهبری ارسال می‌شود تا نظر نهایی اعلام عید فطر صورت بگیرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها