[rank_math_breadcrumb]

برگزاری جلسه هم اندیشی گروه اقتصاد مؤسسه موضوع شناسی با مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه

جلسه هم اندیشی گروه اقتصاد مؤسسه موضوع شناسی با مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه برگزار شد

جلسه هم اندیشی گروه اقتصاد مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی  با مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه روز سه شنبه 6 تیر 1401 در سالن جلسات مؤسسه موضوع شناسی برگزار شد.

در این جلسه ابتدا حجت الاسلام و المسلمین بیات مدیر مؤسسه موضوع شناسی ضمن خوش آمد گویی به مهمانان و تبریک اعیاد قربان و غدیر به اهمیت موضوع شناسی و هم افزایی مجموعه های همسو اشاره و آمادگی مؤسسه را برای هر نوع همکاری اعلام کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین احمد علی یوسفی رئیس مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه به سطوح موضوع شناسی فقهی و تفاوت تاثیر هر سطح را در فتوا اشاره کرد و با توجه به این که برخی از موضوعات کلان اقتصادی محصول تفکرات و نظامات غربی است تصریح کرد. برخی از این موضوعات اساساَ در نظام اقتصاد اسلامی جایگاهی ندارند و با نگاههای جزئی مشکلات آنها حل نمی شود.

در ادامه جلسه سایر اعضا به نقد مطالب مطرح شده پرداختند و دیدگاههای خود را در باره موضوع شناسی فقهی در مباحث اقتصادی مطرح و بر ضرورت کارهای بنیادین و روشی تأکید کردند.

در پایان مدیر مؤسسه موضوع شناسی با جمع‌بندی مطالب مطرح شده نسبت به امضای تفاهم نامه بین دو مجموعه و استفاده از ظرفیت کمیته فقهی مؤسسه که با حضور نمایندگان مراجع معظم تقلید برگزار می شود و برگزاری نشست‌های مشترک با مباحث بنیادین موضوع شناسی با مراکز همسو اعلام آمادگی کرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها