[rank_math_breadcrumb]

دیدار رئیس، هیئت امناء و مسئولان موسسه موضوع‌ شناسی احکام فقهی با آیت الله محمدتقی مصباح یزدی

  حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین فلاح‌زاده، رئیس موسسة موضوع‌شناسی احکام فقهی به‌اتفاق اعضاء هیئت امناء و مسئولان این موسسه با آیت الله مصباح یزدی در روز پنج‌شنبه 20 آبان 95 دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار ریاست موسسه موضوع شناسی احکام فقهی گزارشی از اهداف تشکیل و دستاوردهای پنج‌ساله موسسه موضوع‌شناسی ارائه و از پشتیبانی‌های فکری  آیت الله مصباح تشکر کردند.

در ادامه آیت الله مصباح در این دیدار ضمن طبقه‌بندی موضوعات فقهی در پنج بخش، به موسسه توصیه نمودند که طی یک برنامه‌ریزی معقول، تلاش کند که به‌بخش‌های پیچیده‌تر موضوع‌شناسی که دیگران کم‌تر به‌آن پرداخته‌اند، توجه  ویژه داشته باشند.

رئیس موسسه امام خمینی ره «مسائل سیاسی، احکام ذمه، جنگ و صلح، مسائل اجتماعی و …» را نوع بسیار دقیق و دشوار موضوع‌شناسی معرفی نموده «که هم تخصص خاصی می‌طلبد و هم عناوین ثانویه ای بر آن مترتب می شود که اهمیت و مشکلاتش را مضاعف می‌سازد». ایشان این نوع از مسائل موضوع‌شناسی را مربوط به نظام و حکومت اسلامی و رهبری دانسته و اعلام نمودند «هرکس بتواند کمکی به حل این مسائل نماید کمک به رهبر نموده است».

ایشان در پایان اظهار داشتند: “این حرکت شما (تشکیل موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی) گام بسیار خوبی است. امیدوارم آن شخصی که تشکیل آن اول به ذهنش آمد و همة آنهایی که یاری و حمایت می‌کنند را خدا کمک کند و توفیق و اخلاص روز افزون دهد. و امیدوارم به سایرین نیز اولا فراستی که اهمیت این موضوع را درک نمایند و سپس همتی که در آن سهیم باشند، عنایت فرماید.”

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها