[rank_math_breadcrumb]

دیدار مدیران موسسه موضوع شناسی احکام فقهی با حضرت آیت الله مقتدایی

در تاریخ 1397/12/01 مدیران موسسه موضوع شناسی احکام فقهی با رئیس محترم شورای سیاست­گذاری حوزه­‌های علمیه خواهران دیدار و ضمن ارائه گزارش از کارهای انجام شده و در حال انجام موسسه، به برخی موانع موجود و عوامل بهبود عملکرد موضوع شناسی پرداختند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین فلاح­‌زاده رئیس هیأت امنای موسسه موضوع شناسی احکام فقهی ضمن اشاره به برخی پروژه­‌های انجام شده در موسسه که منتج به تغییر نظر برخی از مراجع عظام تقلید در آن موضوع گردیده، به اهمیت جایگاه موضوع شناسی اشاره نمودند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین کلباسی مدیر موسسه موضوع شناسی احکام فقهی ضمن اشاره به این نکته که موضوع شناسی گامی مهم در تحقق تبدیل حوزه “علمیه” به حوزه “عملیه” می­‌باشد، افزودند: درحقیقت کار عملی مورد نیاز مردم، همین تطبیق نظر بر عمل است؛ لذا نیازمند آن هستیم که تصمیم‌گیرندگان عالی حوزه، به این نکته اهتمام داشته باشند که تشکیلات مدارج علمی و مرتبطین با امور پایان­‌نامه­‌ها و رساله­‌ها به سمت عمل سوق داده شوند.

ایشان با عنوان این نکته که موضوع شناسی عرصه را برای دقت فقیه در تصوّر و تصویر موضوع تقویت می­کند، به موضوع الکل به عنوان نمونه اشاره کردند.

در ادامه، حضرت آیت الله مقتدایی رئیس محترم شورای سیاست گذاری حوزه­‌های علمیه خواهران فرمودند: “موضوع شناسی” کار مبارک، جدید و لازمی است که چون دیر شروع شده نیاز به تلاش بیشتری دارد.

ایشان در ادامه دو پیشنهاد فرمودند:

اول: انعکاس و نشر و اطلاع­‌رسانی کارهای انجام شده در موسسه.

دوم: اینکه طرح­‌های موضوع شناسانه­‌ای که قابلیت این را دارند که در حوزه روی آنها کار بشود، از طرف موسسه پیشنهاد گردد تا بدینوسیله نسبت به عمومیت پیدا کردن موضوع شناسی گام برداشته شود.

ایشان در ادامه فرمودند: درخصوص ایجاد درس موضوع شناسی و تألیف کتاب نیز نیاز به ارائه طرح از طرف موسسه می­‌باشد.

حضرت آیت الله مقتدایی اضافه کردند: به مدیران محترم جامعه­‌الزهرا و حوزه علمیه خواهران تأکید می­کنم که این موضوعات مهم در حوزه­‌های خواهران جا بیفتد.

ایشان در پایان ضمن تشکر از زحمات انجام شده، فرمودند: این کار مبارک که راه فتوا را برای مجتهدین سهل می­کند، قطعاً مورد عنایت ویژه حضرت صاحب الامر(علیه السلام) و مشمول دعای حضرت است. لذا کار را باجدیت پیش ببرید که إن­‌شاءالله هرچه پیش بروید، برکاتش وسیع­تر خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها