[rank_math_breadcrumb]

راه‌های همکاری مرکز موضوع شناسی احکام فقهی و مدارج علمی حوزه علمیه بررسی شد.

راه‌های همکاری مرکز موضوع شناسی احکام فقهی و مدارج علمی حوزه علمیه بررسی شد.

در جلسه این که با حضور مؤسس و رئیس هیأت امنا، رئیس مرکز موضوع شناسی و مدیران گروه‌های علمی با مدیر مدارج علمی حوزه‌ علمیه قم در تاریخ 402/10/09 در مرکز موضوع شناسی برگزار گردید.

ابتدا حجت الاسلام و المسلمین بیات رئیس مرکز موضوع‌شناسی احکام فقهی، ضمن معرفی مدیران گروه‌ها و گزارشی از فعالیت های پژوهشی در مرکز، آمادگی مرکز موضوع شناسی برای به عهده گرفتن مسئولیت پایان نامه‌های مربوط به موضوع شناسی احکام فقهی اعلام کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی مدیر مدارج علمی حوزه علمیه قم گزارشی از وضعیت 10 سال گذشته مدارج علمی و پایان نامه‌ها را ارائه کردند.

سپس حجت الاسلام بصیری مسئول دبیرخانه حمایت از پایان نامه‌های مرکز موضوع شناسی گزارشی از وضعیت 5 سال گذشته طرح حمایت از پایان نامه‌ها ارائه داد.

در ادامه نیز مدیران گروه‌ها نکات، نظرات، پیشنهادها و دغدغه های خود را در باره کم و کیف حمایت از پایان نامه ها و تعامل با مدارج علمی مطرح کردند.

در پایان حجت لاسلام و المسلمین فلاح زاده مؤسس و رئیس هیأت امنای مرکز موضوع شناسی ضمن خوش آمدگویی و تشکر از مدیر مدارج علمی به اهمیت همکاری دو مرکز اشاره کردند و ضمن جمع بندی جلسه موارد ذیل مصوب و مقرر گردید اجرایی شود:

  1. مرکز موضوع‌شناسی احکام فقهی، اساتید مورد نظر را برای تشکیل کمیته موضوع شناسی در مدارج علمی حوزه، معرفی نماید.
  2. مدیران گروه‌ها، موضوعات پیشنهادی خود را در کمیته مربوطه مدارج علمی ارائه دهند و به تصویب برسانند.
  3. مرکز موضوع شناسی احکام فقهی، هر استادی که شرایط استاد مشاوره و راهنما شدن را دارد، به همراه رزومه آن استاد، به مدارج علمی، معرفی کند تا مجوز آن صادر گردد.
  4. فهرست اساتید مشاوره و راهنمای مدارج علمی به‌روزرسانی شود و سپس برای مرکز ارسال شود تا مبنای معرفی استاتید پیشنهادی باشد.
  5. برای چاپ پایان نامه های موضوع شناسانه از طرف مرکز هماهنگی‌های لازم با معاونت پژوهش حوزه علمیه قم، حضرت حجت الاسلام مقیمی صورت گیرد.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها