[rank_math_breadcrumb]

نشست تخصصی رؤیت پذیری هلال ماه مبارک رمضان

نشست تخصصی رؤیت پذیری هلال ماه مبارک رمضان پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 از ساعت 16 تا 19 با حضور شخصیت‌ها و کارشناسان برجسته استهلال و نمایندگانی از دفاتر مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در محل خبرگزاری حوزه در شهر مقدس قم برگزار شد.

این نشست علمی با پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سبحانی و با حضور شخصیت­ها و کارشناسان برجسته استهلال و نمایندگانی از دفاتر مقام معظم رهبری و حضرات آیات سیستانی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، سبحانی، مظاهری، جوادی آملی و علوی گرگانی برگزار گردید.

ابتداء پیام تصویری آیت الله العظمی سبحانی پخش گردید و پس از آن، حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر موحدنژاد درخصوص عدم امکان رؤیت هلال ماه رمضان امسال جز برای افراد محدودی و اینکه در غروب روز یکشنبه مدت وجود هلال در افق بسیار کوتاه است، توضیحاتی ارائه نمودند.

دبیر هیأت علمی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اضافه کردند:

امکان رؤیت هلال در روز یکشنبه بعید به نظر می­رسد. وی در ادمه درخصوص تشکیل جلسات مقدماتی رؤیت هلال و نقش ستاد استهلال مطالبی را بیان نمودند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین فلاح­‌زاده به تشریح احکام وقت و رؤیت پرداختند و به اهمیت جایگاه موضوع شناسی در مساله رؤیت هلال اشاره کردند.

سپس حجت الاسلام والمسلمین قلمکاریان اصفهانی کارشناس ارشد رویت هلال با نمایش نقشه­‌های مربوطه در رابطه با رؤیت پذیری هلال ماه سخن گفتند و در پایان به سؤالات حاضرین پاسخ داده شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها